Tårtorna

Jaha, ännu en mamma som fallit i tårtträsket.. Men jag har faktiskt en anledning: skulle ju göra bröllopstårta till Sara och Ufo, och en sådan måste ju faktiskt vara perfekt! Och hur får man en perfekt tårta? -Jo, man övar!


Och jag har faktiskt, om jag får säga det själv, viss talang. Har bara gjort fyra, hittils, och det är bara en som blivit misslyckad (i min mening).
För er som är intresserade av att beställa tårta gäller följande:
*Eftersom jag fortfarande övar, kan jag inte ta mer än materialkostnad, vilket blir ungefär, när jag räknat på det, 15-20 kr/bit. Tårtbitsuträknare använder jag mig av den som finns hos Linda Runn. En mycket duktig tårtmakerska och förebild inom området. Där hittar jag även många av mina instruktioner och sådant, när jag inte riktigt vet hur jag skall göra. Google är även till stor hjälp! ;-)
Runda bottnar har jag följande storlekar, vilket blir i bitar:
19 cm - 12 bitar
22 cm - 16 bitar
24 cm - 20 bitar
25 cm - 22 bitar
26 cm - 23 bitar
28 cm - 27 bitar
Jag har avrundat nedåt och räknat på stora bitar, för att vara så generös som möjligt men som ni förstår kan jag ju inte göra det gratis ;-)
*De bottnar som finns att välja på är choklad, vanlilj eller naturell, skulle annan smak önskas kan jag alltid försöka, men det är på egen risk!
*Fyllningarna är mestadels gräddbaserade men kan givetvis göras laktosfria, glutenfritt har jag aldrig provat så även sådant sker på egen risk, med andra ord att jag inte kan svara för resultatet, om det blir gott osv..
Önskas annan fyllning är det bara att säga till, och i de gräddbaserade kan både godis och frukt väljas. Vanligast är väl två fyllningar/tårta.
*Jag spacklar antingen med ett tunt lager grädda, som inte tillför någon smak, eller smörkräm som både är sött och kan väljas med valfri smak.
*Beställningar görs lättast till min mail [email protected] och i god tid, så att allt hinner beställas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0