Första tårtan!

Till min födelsedag passade jag på att göra en tårta, varför inte passa på när det är till sig själv och resultatet inte behöver bli perfekt?! Jag tyckte den blev något för söt och att bottnarna blev lite för torra. Men så är jag väl min egen största kritiker också, gästerna uppskattade den och berömde den.
Sockerpastan jag använde var något för hård och svårarbetad, så den blir det nog inte igen, var mer att arbeta med cernitlera, fast utan att bli smidig efter ett tag.
Vanliga bottnar, fylld med mjölkchokladganache och päronmousse, täckt och dekorerad med sockerpasta.
Färgerna är ätbara pastafärger som jag knådat in i den vita pastan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0