Jordgubbstårta

För ett par veckor sedan bestämdes det att min mormor och morfar skulle komma på besök. Eftersom mormor fyllt år och då önskat sig en av mina tårtor i present, passade jag på att göra en somrig liten tårta. Tyvärr fick de förhinder och jag fick bjussa mamma och pappa på tårtan i stället.
Min mor är inte särskilt förtjust i sockerpasta, men annars blev tårtan uppskattad, de tyckte om fyllningen och bottnarna, och det är ju de bitarna jag gjort helt själv ;-)
Sockerpastan behöver man ju inte äta, men den blir ju himla fin (fast Knut tycker det är supergott, konstigt va?!)


Vaniljbottnar, fylld med jordgubbs- och björnbärsmousse samt chokladganache, spacklad med jordgubbssmakande smörkräm och dekorerad med vit sockerpasta och modelleringspasta färgad med pastafärg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0