Batman-tårta till Kevin

Min senaste tårta i samlingen blev en Batman, fick även prova något nytt i form av bananmousse, vilket jag aldrig gjort tidigare, men enligt rykte uppskattat!
 
Vaniljbottnar fyllda med bananmousse och vaniljcreme, spacklad med grädde. Täckt och dekorerad med färgad sockerpasta och svart marsipan. Batman figuren har jag skrivit ut i lagom storlek, ritat av på bakplåtspapper som jag sedan lagt på en bit utkavlad marsipan och skurit så exakt runt om som jag kunnat med en liten, vass kniv.
En liten, liten frihetsguddina fick även pryda kanten av tårtan. Viktigt att veta var man är ;-)
 
Enkel bananmousse:
(har inga exakta mått, allt mäts upp efter smak i detta recept)
Ett par bananer, ju mer mogna de är, desto mer smakar de
Gul hushållsfärg (alla vet att mosad banan blir brun, vilket ser rätt otrevligt ut, därför kan det vara bra med en ordentligt stark gul färg för att motverka)
Bananessens
Snabbmarsanpulver
Grädde
 
Blanda allt utom grädden, vispa ordentligt med handvisp tills det tjocknat en smula.
Vispa grädden separat, något hårdare än vanligt och vänd ner i smeten. Sedan är det bara att fylla din tårta!
 

Kommentarer
Postat av: Wilma Rogersdotter

Häftig! :D

Svar: Tack så mycket! :-)
Fiia

2013-10-23 @ 18:39:18
URL: http://tamigtillkrlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0